Psycholog

mgr Anna Dreszer

Psycholog i psychoterapeuta systemowy. Wspieram rodziców i nauczycieli prowadząc konsultacje w duchu rodzicielstwa bliskości.

Przez wiele lat pracowałam w poradni psychologiczno-pedagogicznej jako diagnosta i terapeuta. W gabinecie pracuję z dorosłymi, którzy towarzyszą dzieciom w codzienności i mam zaufanie, że wspierając rodziców, opiekunów i wychowawców wspieram dzieci, bez jednoczesnego delegowania samych dzieci do roli pacjentów w gabinecie psychologicznym. Bo w końcu dzieci podążają za tymi, których znają i którym ufają na co dzień.

Prywatnie jestem mamą dwóch dziewczynek. W ramach pracy w Przedszkolu Złote Krople, proponuję indywidualne konsultacje dla rodziców oraz warsztaty psychoedukacyjne dla rodziców, które są okazją do zdobycia nowej wiedzy i nowych doświadczeń, umacniających nas w byciu rodzicami.

Również nauczyciele mają możliwość uczestniczenia w dedykowanych im warsztatach psychoedukacyjnych, a w odpowiedzi na bieżące sytuacje, które bywają wyzwaniami w pracy z dziećmi, korzystają ze wsparcia psychologa w formie rozmów indywidualnych.

Diagnozowanie dzieci i młodzieży jest prowadzone głównie w celu określenia indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz indywidualnych możliwości psychofizycznych dzieci i młodzieży, wyjaśnienia mechanizmów ich funkcjonowania w odniesieniu do zgłaszanego problemu oraz wskazania sposobu rozwiązania tego problemu.

Poradnia dokonuje diagnozy psychologicznej, pedagogicznej oraz logopedycznej w zakresie określania:

  • poziomu rozwoju intelektualnego,
  • poziomu rozwoju dojrzałości szkolnej,
  • przyczyn trudności w nauce,
  • uzdolnień i mocnych stron dziecka,
  • podłoża zaburzeń rozwojowych (w tym autyzmu i zespołu Aspergera),
  • podłoża trudności emocjonalnych, wychowawczych,
  • predyspozycji zawodowych,
  • poziomu rozwoju mowy i trudności artykulacyjnych.

Efektem diagnozowania dzieci i młodzieży jest przede wszystkim:

  • wydanie opinii,
  • wydanie orzeczenia,
  • objęcie dzieci, młodzieży i rodziców bezpośrednią pomocą psychologiczno-pedagogiczną,
  • wspomaganie nauczycieli w zakresie pracy z dziećmi i młodzieżą oraz rodzicami.

Do postawienia właściwej diagnozy i określenia najlepszej dla dziecka formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej niezbędna jest analiza dokumentacji dziecka (wyniki poprzednich badań psychologicznych, pedagogicznych, logopedycznych, badań lekarskich specjalistycznych, opinii wychowawcy, nauczycieli itp.).

  • Diagnoza zawsze przeprowadzana jest na wniosek rodzica. Już od wielu lat szkoły i placówki nie kierują samodzielnie uczniów do poradni.

  • Poradnia nie udostępnia także szkołom opinii będących wynikiem diagnozy. Decyzję o ewentualnym przekazaniu opinii do szkoły podejmuje rodzic lub pełnoletni uczeń.

Wsparcie PZP

Korzystamy również ze wsparcia pracowników z Powiatowego Zespołu Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych we Wrocławiu: www.pzp.edu.pl

W ramach tej współpracy:

  • Prowadzona jest konsultacja z Radą Pedagogiczną oraz obserwacje dzieci w grupach. Są pomocni w rozwiązywaniu trudnych problemów wychowawczych, emocjonalnych i społecznych.

  • Prowadzone są warsztaty psychoedukacyjne dla Rodziców i opiekunów oraz zajęcia w ramach Programu Adaptacyjnego.

  • Organizowane są spotkania warsztatowe dla nauczycieli w ramach potrzeb placówki.

  • Wspierani są nauczycieli oraz Rodzice naszych podopiecznych w radzeniu sobie w ich codziennym kontakcie z dzieckiem.

Rodzice mogą również umówić się na wizytę w Poradni

Rejestracja telefoniczna

(71) 722 20 02

Poniedziałek, wtorek, czwartek i piątek w godz. 8:00 – 14:00
Środa w godz. 12:00 – 18:00

Zespół psychologów i pedagogów dokonuje badań w dni robocze pomiędzy godziną 8:00 a 18:00.

Diagnozy odbywają się w siedzibie głównej Zespołu, we Wrocławiu przy ul. Kościuszki 131, w bliskim sąsiedztwie Dworca Głównego PKP.

Diagnozowanie dzieci i młodzieży jest prowadzone głównie w celu określenia indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz indywidualnych możliwości psychofizycznych dzieci i młodzieży, wyjaśnienia mechanizmów ich funkcjonowania w odniesieniu do zgłaszanego problemu oraz wskazania sposobu rozwiązania tego problemu.

Scroll to Top