Jesteśmy placówką niepubliczną, posiadającą wpis do ewidencji przedszkoli niepublicznych wydany przez Wójta Gminy Kobierzyce.

Zapisy do naszego Przedszkola trwają cały rok - przyjmujemy dzieci w miarę wolnych miejsc w grupach.

Najważniejszy jest dla nas uśmiech dziecka. To zabawa jest podstawową formą kształtowania pozytywnych zachowań dzieci w naszym przedszkolu. Ważnym elementem edukacji małego dziecka jest sprzyjające środowisko, w którym wzrasta. Staramy się być częścią tego świata i współpracować z Rodzicami w celu zapewnienia dzieciom odpowiednich warunków do wszechstronnego rozwoju. Naszym podopiecznym proponujemy szereg zajęć rozwijających intelektualnie i wielozmysłowo. 

Organizujemy uroczystości cykliczne dla rodziców i dzieci, takie jak: Pasowanie na Przedszkolaka, Święto Dyni, Andrzejki, spotkanie z Mikołajem, Jasełka, Bal Karnawałowy, Dzień Babci i Dziadka, Warsztaty Wielkanocne, Dzień Mamy i Taty, Dzień Dziecka.

W programie mamy również atrakcje dodatkowe, takie jak spotkania z muzykami, spektakle teatralne, pokazy taneczne, wycieczki plenerowe.

 

PROGRAMY I METODY PRACY

         "Dziecięca matematyka" Edyta Gruszczyk-Kolczyńska

Nauka ma być bliska dziecku. Najważniejszym założeniem tej metody jest wykorzystanie osobistych doświadczeń dziecka. Matematyka nas otacza, należy tylko pomóc dziecku ją odnaleźć.

 

        •         Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz

Założeniem MDS jest jednoczesne rozwijanie funkcji wzrokowych, słuchowych, językowych, dotykowo-kinestetycznych (uczucie dotyku i ruchu) i motorycznych oraz ich współdziałanie, czyli integracji percepcyjno-motorycznej. Funkcje te leżą u podstaw złożonej czynności czytania i pisania. Celem metody jest także kształtowanie lateralizacji (ustalenie ręki dominującej) oraz orientacji w schemacie ciała i przestrzeni.

Ćwiczenia MDS są wskazane dla dzieci przygotowujących się do nauki czytania i pisania, natomiast niezbędne w przypadku dzieci ryzyka dysleksji oraz osób o opóźnionym rozwoju psychoruchowym – niepełnosprawnych intelektualnie i fizycznie. Wyrównanie dysharmonii rozwojowych u dzieci z ryzykiem dysleksji zapobiega powstawaniu niepowodzeń szkolnych lub je minimalizuje.

Udział przedszkolaka w zajęciach prowadzonych MDS sprzyja jego optymalnemu rozwojowi. W wyniku systematycznych ćwiczeń doskonalą się funkcje wzrokowe, słuchowe, ruchowe oraz ich wzajemne współdziałanie, czyli koordynacja. Poprzez ćwiczenia językowe dziecko wzbogaca słownictwo, uczy się prawidłowo formułować zdania, odpowiadać na pytania, dostrzegać związki między treścią obrazka a tym, co zostało wyrażone słownie. Metoda Dobrego Startu systematycznie rozwija orientację w schemacie własnego ciała i przestrzeni. Wielozmysłowe uczenie się, charakterystyczne dla MDS, bardzo dobrze odpowiada potrzebom dziecka w wieku przedszkolnym.

 

         •       Sumultaniczno - sekwencyjna metoda nauki czytania Jagody Cieszyńskiej

Nauka czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną opiera się na:
- wynikach badań neuropsychologicznych, dotyczących powiązań intermodalnych, budowanych podczas przetwarzania bodźców słuchowych i wzrokowych.
- badaniach neuropsychologicznych potwierdzających, iż sylaba a nie fonem jest najmniejszą jednostką percepcyjną,
- założeniu, że percepcja słuchowa ma zasadnicze znaczenie dla budowania systemu językowego dziecka,
- wiedzy na temat funkcji symultanicznych (prawopółkulowych) i sekwencyjnych (lewopółkulowych) oraz kształtowania się struktur umożliwiających przesyłanie informacji
między półkulami mózgu (spoidło wielkie, istmus),
- powtórzeniu sekwencji rozwoju mowy dziecka (od samogłosek, sylab, przez wyrażenia dźwiękonaśladowcze, do wyrazów i zdań),
- naśladowaniu 3 etapów nabywania systemu językowego: POWTARZANIA, ROZUMIENIA, NAZYWANIA (samodzielnego czytania),
- konstruowaniu dla potrzeb terapii podstawowych schematów składniowych i minimalizacji systemów języka,
- pobudzaniu „zwierciadlanych neuronów” (mirror neurons, Spiegelneurone),
- powtórzeniu rozwoju pisma w dziejach ludzkości.

 

         Pedagogika Zabawy – jej celem jest dostarczenie metod oddziałujących na sferę emocjonalną człowieka, wzmacniających poczucie akceptacji i bezpieczeństwa , wspomagających samodzielność.

 

         Prowadzimy zajęcia inspirowane koncepcją pedagogiczną Marii Montessori: m.in. ćwiczenia ułatwiające zrozumienie upływu czasu, umacnianie dzieci w postępowaniu zgodnym z normami życia społecznego. Wspólnie opracowujemy i przestrzegamy zasad życia w grupie.

 

         Gimnastyka twórcza wg Rudolfa Labana – odchodzenie od ruchu odwzorowanego na rzecz własnej inicjatywy twórczej

 

         elementy metody Carla Orffa – wykorzystanie muzyki i aktywności muzycznej do celów wychowawczych, istotną rolę odgrywa kontakt z instrumentami oraz ruch, który ma być spontaniczny, kreatywny i odzwierciedlający stan emocjonalny dziecka.

 

KUCHNIA

 

Przedszkole posiada własną kuchnię wyposażoną w nowoczesny sprzęt. Spełniamy wszelkie standardy obowiązujące dla placówek żywienia zbiorowego.

 

"Pożywne jedzenie jest lekarstwem na wszystkie dolegliwości."

[W: Gotowanie według Pięciu Przemian. B. Temelie, B. Trebuth]

 

Dbałość o styl odżywiania jest konieczna aby skutecznie troszczyć się o zdrowie, dlatego też dbamy o najwyższą jakość produktów  i sposób przygotowania posiłków dla naszych podopiecznych.

Stosując się m.in. do zasad kuchni według Pięciu Przemian, unikamy białego cukru, białego pieczywa, czarnej herbaty. Przyrządzamy zróżnicowane posiłki z produktów rozgrzewających i pobudzających i sezonowych: ryż, orkisz, kasze oraz z łagodnych, słodkich warzyw: marchewka, dynia czy kapusta. Produkty te równoważą siły organizmu, dlatego służą za najlepszą podstawę dla wyważonych posiłków. Ponadto dzieci codziennie otrzymują porcję świeżych owoców.

Naszym głównym celem jest zwiększyć odporność organizmu!

Poniżej znajduje się przykładowy jadłospis z naszego przedszkola:

 

 

 

ŚNIADANIE  9.00.

ZUPA 11.30.

DRUGIE DANIE 14.00.

PODWIECZOREK 15.30(45)

Pn

Bułki wieloziarniste, chleb żytni, ser żółty, berlinki, półmisek warzyw, herbata ziołowa.

Jarzynowa z brokułami.

Łazanki  z kapustą,herbata owocowo-ziołowa.

Ciasto orkiszowe,herbata ziołowa.

Wt

Pieczywo mieszane,jajecznica,półmisek warzyw,kawa z mlekiem,dieta- ryżowe.

Barszcz  czerwony

Bitki wołowe,kasza pęczak,marchewka z jabłkiem,brukselka,kompot.

Racuchy z jabłkami,herbata ziołowo-owocowa.

Śr

Bułki wieloziarniste, chleb żytni, ser żółty, indyk pieczony, półmisek warzyw, herbata ziołowo-owocowa.

Rosół z makaronem orkiszowym i marchewką.

Filet z piersi kurczaka panierowany,ziemniaki pure,surówka z pora z kukurydzą,mizeria,kompot

Serek waniliowy z truskawkami,herbata ziołowa

Czw

Pieczywo mieszane,schab pieczony,półmisek warzyw,kawa z mlekiem,dieta- ryżowe.

Kapuśniak

Pierogi ruskie,surówka z młodej kapusty,kompot.

Pieczywo mieszane,pasta ze słonecznika,dżem,herbata ziołowa.

Pt

Bułki wieloziarniste,chleb żytni,mozzarella,tuńczyk w sosie własnym,półmisek warzyw,herbata ziołowa.

Zupa krem z cukinii i kalafiora, grzanki.

Polędwica z dorsza ,ryż brązowy,fasolka szparagowa,sałatka z kiszonych ogórków,kompot.

Jabłka pieczone  z żurawiną, herbata ziołowa